Aprecieri pe Facebook

luni, 11 decembrie 2017

"Alegerea", piesa radiofonica, scrisa de Majestăţile Lor Regele Mihai I şi Regina Ana, 1960,

"Alegerea", piesa radiofonica, scrisa de Majestăţile Lor Regele Mihai I şi Regina Ana, 1960,

Piesa de teatru într-un act "Alegerea", scrisă în 1960, la Versoix, de regele Mihai I și regina Ana, având ca subiect locul omului în univers, a fost prezentată în avanpremieră la Centrul de Presă al Societății Române de Radiofuziune, în 20 octombrie 2016.
Piesa "Alegerea" este o tulburătoare meditație despre om, despre spiritul și pasiunile lui, despre ispitele de tot felul care-l încearcă și despre locul ființei umane în univers. Personajele alegorice rostesc replici filosofice, încărcate de semnificații, astfel încât textul devine o confesiune, redactată cu luciditate, sensibilitate și fină capacitate de sesizare a slăbiciunilor firii omenești, dar și a zonei de lumină care există în fiecare dintre noi.

Vizionati in continuare>>>

În volumul "Un război, un exil, o viață", regina Ana povestea cum a fost scrisă această piesă: "În seara aceea am început să ne scriem viețile: viața lui sub comunism, a mea în mijlocul unei lumi frivole. Și apoi, împreună, am descoperit un personaj comun, prietenul, care venea cu o a treia lume, cu o a treia voce. Cea a curățeniei, a purității. Am continuat să scriem și replicile veneau, se înșirau în mod firesc pe hârtie. Toată povestea a fost, așadar, scrisă împreună; ne-am împletit gândurile, ideile, fantezia. Așa cum o făcusem până atunci în viața reală, așa cum am făcut și de atunci încoace. Vorbeam, scriam, ne arătam unul altuia ce scrisesem singuri... E curios, scriam amândoi fără să ne putem opri. Am fost inspirați! Am numit piesa 'Alegerea'. Am scris-o întâi în englezește, apoi în franțuzește și, peste ani, în românește. Numai că nu reușeam să-i găsim un sfârșit. Și asta fiindcă nu știam ce răspuns să dăm acestei lumi, cum să contribuim noi înșine la vindecarea rănilor care ne atinseseră și pe noi. Finalul a venit din sufletul și mintea amândurora, stând și reflectând împreună. Soluția era (...) iubirea. 
Avanpremiera piesei s-a înscris în programul evenimentelor dedicate aniversării regelui Mihai la vârsta de 95 de ani, în 25 octombrie 2016, când a fost difuzată, în premieră, la Radio România Actualități. 




Adaptarea radiofonică și regia artistică sunt semnate de Ion Andrei Puican, iar din distribuția de excepție fac parte Ion Caramitru, Victor Rebengiuc, George Mihăiță, Marius Bodochi, Dorin Andone, Marius Călugărița, Marcelo Cobzariu și Daniela Ioniță Marcu.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu